A nagyság átka

 2009.06.12. 12:10

Ritkán adódik alkalmam kimagasló vörösborokat kótolni, de a minap egy vakteszten vettem részt ahol  5 magyar és egy külföldi " NAGY " vöröset tudtam megismerni.

Bevallom őszintén csalódott voltam a teszt végén, és igen nagyon meglepődtem mikor lehullott az ismeretlenség leple. Azt vártam hogy ez most de le fog hengerelni, meg végre megértem miert kell olyan komoly árat fizetni ezekért a borokért.

Na lássuk a vakokat:

1.Illatban teljes animalitás ammónia ráül teljesen a mögötte megbúvó szeder, málna illatra és később dohos fülledtt illat érezhető ( csak remélni tudom hogy palackhiba volt), íze már jobb egyensúlyban van az illattl, de kicsit sok a kesernye. ***

2. Szintén animális illat de már jóval behízelgőbb melegséget sugároz kis csokoládéval, egy kicsit nyers tannin de nem túlzóan. Más nem ragadta meg a figyelmem.***+

3. Na ez már az az illat amit szoktam keresni gyümölcsös behízelgő, tiszta, a végén egy kis valamivel ami már túl sok, de illatban ez volt a nyerő a brigádban. Ízre még nyers egy kicsit földes ásványos jegyekkel, ha tudnám hogy fog alakulni, még van benne potenciál.****

4. Nagyon kis animalitással nyit aztán jön a lehengerlő melegség erővel, szép lekvár illattal ,ahogy szellőzik egyre szebb, ízben letisztult kerek kövér, az íz és illat nagyon közel áll egymáshoz. Ezt már ajánlanám ha tudnám mi ez...****+

5. Szép illat itt is amit én kedvelek gyümölcsös talán szintén lekvárra hajazva, de az íz nem követi ezt a vonalat sajnos.****-

6. Na itt nem értettem pár dolgot. Animális nyitás utána szép gyümölcsös illat, néha vágott fű (talán csak nem savignon ) meleg kicsit alkoholos. Az illat rendben. Na de az íz..Sajnálom mert szépen indult a bor, de ilyen méretű illta-íz eltérést már ebben a kategóriában nem vártam. Vékony papírszerű íz nem zárja le szépen a bort.***+

Na ezek után vadul loholtam a javítókulcs megszerzésére kiírt pályázatra és meg is szereztem.

1. Gere Kopár 2006              7290 HUF   Helyezés : 6

2. Gere Solus 2006              11820HUF   Helyezés: 5

3. St Andrea Merengő 2006   8940HUF    Helyezés: 2

4. Antinori Tignanello 2004    Nem tudom, de Nagyon sok HUF és ELSŐ

5. Bock Magnifico 2006         16000 HUF Helyezés: 3

6. St Andrea Merengő 2005   7500 HUF   Helyezés: 4

Na ezen adatok tudatában vakargattam egy kicsit a fejem, mert ha egy kimagasló száraz fehérre valaki kirakja hogy 5000 HUF akkor mindenki csóválja a fejét, hogy nem lesz az egy kicsit sok?? De vajon miért ne lehetne egy kimagasló fehér száraz borért 5000-10000 HUF -ot áldozni, ha ilyen vörörsborok ilyen áron piacképesek???De be kell látnom hogy honi vörös felhozatalunk a 97-es nagy széria után mintha kicsit lentebb tanyázna, mint azt én elvártam volna ilyen árak melett.

Egyre több kis pince van ahol igen kiválló vöröseket lehet lőni, és kicsit kedvezőbb áron, mondjuk a harmadáért. Vadászni is fogok ezekre.

 

 

Címkék: nagy vörösborok

A bejegyzés trackback címe:

https://hordominta.blog.hu/api/trackback/id/tr971180760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása